Odchudzanie,  Zdrowe odżywianie

Sos po żydowsku

Któż nie kocha smakowitych i aromatycznych sosów. Nie lubię używać kupnych mieszanek, czy dipów. Po pierwsze mają dość dużo pustych kalorii. Po za tym mają również niepotrzebne barwniki i konserwanty, a tego należy się wystrzegać. Cóż, nie pozostaje nic innego, jak samodzielnie przygotować swój własny sos. Do makaronu, kaszy, ryżu, chleba, frytek tradycyjnych lub tych przepysznościowych warzywnych, o których wspominałam wcześniej, o tutaj.

Składniki:

  • 1 pomarańcza
  • 3 łyżki jogurtu naturalnego
  • 1 łyżka miodu (wielokwiatowy lub leśny będą idealne)
  • 1 łyżka drobno posiekanych płatków migdałowych
  • sól, pieprz, kurkuma

Sparz pomarańczę, następnie zetrzyj na drobno skórkę i wyciśnij sok. Do soku dodaj miód, jogurt naturalny i migdały. Wymieszaj dokładnie i gotowe. Można jeszcze doprawić solą i pieprzem, a dla koloru dodać kurkumę. Tego rodzaju sos idealnie sprawdzi się, jako dodatek do ryby, ryżu lub pieczonego kurczaka z warzywami. Dodatkowo jest niskokaloryczny – 300 kcal w całej miseczce (ok 330 g).

 

Daj znać, co o tym myślisz!