Zdrowe odżywianie

Sezonowe warzywa i owoce, które warto jeść w czerwcu

Czerwiec zbliża się wielkimi krokami. Piękny, gorący i słoneczny miesiąc. Pewnie wiele z Was planuje już wakacyjne wyjazdy, pomimo obecnej pandemii. Ale nie ma się czemu dziwić. stres już bardzo nas wszystkich wyniszczył, więc należy nam się trochę przyjemności 🙂 Dlatego też warto zadbać o zdrowie. Zacznijmy się więcej ruszać, wychodźmy na słońce, aby syntetyzować witaminę D, odpoczywajmy w cieniu drzew, na łące lub w morzu. I zadbajmy o zdrową, świeżą dietę!

Nic nie poprawia humoru, dodaje sił i energii, jak dobre i sezonowe warzywa i owoce. Pełne są witamin, błonnika i składników mineralnych. Poprawią nie tylko wygląd naszej skóry, włosów i paznokci, ale także wpłyną na zmniejszenie masy ciała, dadzą uczucie sytości i pozytywnie nas nakręcą 🙂 W tym miesiącu przygotowałam przegląd sezonowych warzyw i owoców na czerwiec. Zobaczcie, co można znaleźć na targach oraz w sklepach, aby cieszyć się wyrazistym smakiem i dobrą sylwetką.

Warzywa liściaste:

  • botwinka
  • sałata rzymska, masłowa, lodowa i karbowana
  • rukola, roszponka
  • szpinak
  • szczaw
  • natka pietruszki
  • rukiew wodna

Warzywa korzeniowe:

  • marchew
  • pietruszka
  • burak
  • rzodkiew biała
  • rzodkiewka

Warzywa cebulowe:

  • cebula dymka
  • por
  • czosnek
  • szczypiorek

Warzywa kapustne:

  • kapusta biała i czerwona
  • kapusta włoska
  • kalafior
  • brokuł
  • kalarepa

Warzywa strączkowe:

  • bób
  • groszek zielony i cukrowy
  • fasolka szparagowa

Pozostałe warzywne hity czerwca:

  • młode ziemniaki
  • szparagi
  • pomidory
  • ogórki
  • rabarbar
  • cukinia

Owoce:

  • truskawki
  • jagody
  • agrest
  • wiśnie
  • czereśnie
  • porzeczki
  • morele
  • śliwki

Nie rezygnujcie z sezonowych produktów na rzecz fast foodów, mrożonek, czy gotowych dań. Naprawdę szkoda. Wiem, że przygotowanie zdrowych dań wymaga odrobiny pracy, ale warto. Uczymy się przez to komponowania dań, dobierania odpowiednich smaków, kolorów i zapachów. To może być świetna zabawa dla nas oraz naszych dzieci. Wspólne gotowanie daje dużo radości i zacieśnia więzy rodzinne. Z tych wszystkich produktów można przygotować naprawdę wyjątkowe i zdrowe posiłki.

A oto kilka propozycji:

Daj znać, co o tym myślisz!