Selerowy placuszek z rzodkiewką i serkiem wiejskim

Danie szybkie, proste, bez mleka, bez jajek, ale z glutenem z mąki pszennej. Oczywiście taką mąkę można w szybki sposób zastąpić kokosową, ziemniaczaną, z amarantusa itd. Ale proszę Was, tylko w sytuacji, kiedy faktycznie macie celiakię lub nietolerancję glutenu. Nie sugerujcie się odą na jedzenie bezglutenowe, ponieważ nie jest to wcale zdrowe i potrzebne.

Składniki:

  • 1/3 średniej wielkości selera (korzeń)
  • 5 rzodkiewek
  • 1/2 opakowania serka wiejskiego
  • garść szpinaku
  • kilka łyżek mąki pszennej lub innej którą chcecie zastosować
  • kilka łyżek płatków owsianych
  • łyżka mielonego siemienia lnianego
  • szczypta soli, pieprzu i ulubionych przypraw
  • trochę wody
  • łyżka oleju rzepakowego, kokosowego lub oliwy z oliwek do usmażenia placków

Przygotowanie ciasta:

Wszystkie suche składniki mieszamy w jednym garnku: mąkę, płatki owsiane, siemię lniane, pieprz, sól lub inne przyprawy. Można też dodać kurkumę, która jest świetnym antyoksydantem. Dodajemy trochę wody i mieszamy. Można całą masę też zblendować.

Obieramy kawałek korzenia selera i trzemy na tarce na dużych oczkach. Następnie dokładnie mieszamy z masą na ciasto. Jeżeli ciasto jest zbyt płynne, dodajemy jeszcze trochę mąki lub płatków owsianych. jeżeli zbyt gęste to trochę wody. Konsystencja generalnie powinna być gęsta.

Na rozgrzanej patelni teflonowej z odrobina oleju nakładamy ciasto racuszkowe i smażymy z obu stron.

W tym czasie kroimy rzodkiewkę w talarki i w misce mieszamy z serkiem wiejskim i pieprzem ziołowym lub suszonymi pomidorami.

Po usmażeniu odsączamy papierem nadmiar tłuszczu z placuszków i układamy je na talerz. Nakładamy rzodkiewkę z serkiem i posypujemy szpinakiem. I wszystko już gotowe. Smacznego!!!

Dla zainteresowanych kalorycznością dania: ok 340 kcal, w tym białko: 19 g, węglowodany: 28 g, tłuszcze: 16 g.