Owocowa przekąska dla malucha

Specjalnie przygotowana przekąska lub drugie śniadanie dla dzieciaczka – niejadka. Wiadomo, że maluszki, ale również dzieci w wieku szkolnym niechętnie jedzą owoce, warzywa, generalnie prawie niczego nie chcą jeść oprócz słodyczy. Oczywiście zdarzają się również dzieci, które nie odczuwają zbytniego głodu i nie chcą spożywać żadnych pokarmów, czy to słodkich, kwaśnych, ostrych, czy tłustych fast foodów. Dla nich można przygotować ciekawe owocowo – warzywne kompozycje na talerzu. Często zachęcam również maluszki, aby uczestniczyły w procesie robienia posiłku. To świetna dla nich zabawa i jednocześnie nauka. Uczą się obierania, cięcia, same łączą smaki i układają kompozycje na swoich talerzykach.

Składniki:

  • szklanka kefiru 2% tłuszczu (200 ml)
  • 1 banan (ok 120 g)
  • 1/2 kiwi (ok 35 g)
  • 2 plasterki pomarańczy (ok 80 g)
  • 2 plasterki awokado (ok 20 g)

Wszystko pokroić i poukładać w fantazyjny sposób na talerzu i gotowe.

Kaloryczność: ok 300 kcal,

Białko: 15,5%

Węglowodany: 73,5 %

Tłuszcze: 11%