Makaron sojowy z puree z zielonego groszku

Makaron sojowy bogatobiałkowy z dodatkami warzywnymi polecam każdej osobie, która chciałaby zastąpić klasyczny pszenny makaron czymś innym. Soja należy do warzyw bogatych w aminokwasy egzogenne, czyli takie których nasz organizm nie potrafi samodzielnie syntetyzować i musi dostarczać je wraz z pożywieniem. Białka są niezbędne do budowy komórek, regeneracji tkanek, wzrostu organizmu, zachowania dobrej odporności, właściwej pracy układu hormonalnego, wzrostu masy i siły mięśniowej.

Szczególnie ten rodzaj makaronu polecam osobą uprawiającym sport. Jest on bardzo smaczny i nadaje się zarówno przed, jak i po treningu. Również dobry jest dla osób wyniszczonych, z niedowagą, osłabionych, poparzonych, chorych, z gorączką, wymagających regeneracji, dla walczących z chorobami nowotworowymi i autoimmunologicznymi, osób starszych, ze zmniejszoną masą i siłą mięśniową. Nawet świetnie sprawdza się dla małych dzieci, nastolatków, kobiet w ciąży, karmiących oraz w okresie menopauzy, gdyż zapobiega powstawaniu osteoporozy i osteomalacji.

Składniki:

  • 100 g makaronu sojowego
  • 400 g zielonego groszku (świeżego, mrożonego lub konserwowego)
  • 1 łyżka oliwy z oliwek (10 ml)
  • 1 łyżeczka sezamu lub nasion dyni
  • garść świeżych liści mięty
  • sól, pieprz
  • pół łyżeczki cukru trzcinowego, stewi lub ksylitolu
  • 2 łyżki gęstego jogurtu naturalnego

Na samym początku gotujemy makaron w lekko osolonej wodzie, według przepisu na opakowaniu. Postarajmy się go nie rozgotować, tylko przygotować al dente. Taki makaron będzie smaczniejszy oraz wolniej podniesie nam poziom insuliny we krwi, będzie dłużej trawiony i da nam uczucie sytości na dłuższy czas.

W międzyczasie można przygotować zielone puree.

Ugotuj groszek w wodzie (jeżeli używasz groszku konserwowego to nie wylewaj zalewy –  jeszcze się przyda). Ugotowany groszek przełóż do blendera. Dodaj trochę zalewy z groszku, oliwę z oliwek, jogurt, cukier, sól, pieprz i kilka liści mięty. Wszystko razem zmiksuj.

Na rozgrzaną, suchą patelnię wrzuć sezam i upraż – będzie potrzebny do ozdobienia potrawy.

Odcedź makaron, przełóż na talerz i polej całość puree z zielonego groszku. Całość możesz przyozdobić listkami mięty i posypać prażonym sezamem. Smacznego!

Jedna porcja, czyli ok 250 g zawiera:

Wartość energetyczna: 350 kcal

Białko: 37 g

Węglowodany: 30 g

Tłuszcz: 6,5 g