Pasta z ciecierzycy z pomidorami

Co można nałożyć na chleb lub bułkę? Standardowo masło i twaróg z rzodkiewką? Wędlinę drobiową, plasterek pomidora i liść sałaty? A może ser żółty i ketchup? Komu nie znudziły się takie potrawy? Bardzo fajnym i ciekawym, a przede wszystkim zdrowym rozwiązaniem, pełnym białka pełnowartościowego jest pasta z produktów strączkowych. W tym przypadku polecam pastę z ciecierzycy z suszonymi pomidorami i przyprawami. Aby przygotować przepyszną pastę do smarowania na kanapkę będą potrzebne następujące składniki:

  • 400 g ugotowanej ciecierzycy
  • 100 g suszonych pomidorów (namoczonych wcześniej w ciepłej wodzie)
  • 1 łyżka oleju rzepakowego lub oliwy z oliwek
  • kilka łyżek wody (aby masa po zblendowaniu nie była zbyt sucha)
  • 1 – 2 ząbki czosnku (jak kto lubi)
  • szczypta kminku
  • szczypta oregano
  • kilka liści świeżej bazylii
  • szczypta soli

Sposób przygotowania:

Do blendera przełóż ugotowaną ciecierzycę, pokrojone suszone pomidorki, obrany czosnek oraz przyprawy. Dodaj olej i kilka łyżek wody. Następnie całość zmiksuj. Jeżeli masa jest zbyt sucha i ciężko będzie się rozsmarowywała na chlebie – dodaj jeszcze odrobinę wody. Posmakuj i nakładaj.  Smacznego!

Z całości wychodzą około 4 porcje. Jedna porcja to ok 100 g gotowego produktu:

Kaloryczność: ok 250 kcal

Białko: 10 g

Węglowodany: 20 g

Tłuszcze: 13 g