Relaks,  Terapia ducha,  Zdrowie psychiczne

Kalendarz wdzięczności – LISTOPAD 2021 r.

Jesień dla niektórych ludzi może wydawać się piękna, czarująca, urzekająca. Liście zabarwiają się na cudowne żółte, pomarańczowe i czerwone barwy, czasem z lekką domieszką zieleni. Niekiedy pada dobroczynny, oczyszczający deszcz. Jednak nie dla wszystkich jest to miły czas. Wraz z pierwszymi jesiennymi przymrozkami, gdy na zewnątrz coraz częściej pada, ciemne chmury często zakrywają otaczający nas świat i nie tylko. Skrócenie czasu ekspozycji na słońce wpływa na nasz nastrój. U bardzo wrażliwych osób może pojawić się depresja sezonowa lub tylko pogorszenie nastroju. Jednak jak sama zauważyłam na sobie oraz moim otoczeniu, ten moment może być bardzo przytłaczający.

Bardzo wrażliwe osoby w okresie jesienno-zimowym, do których również ja należę, robią się znacznie bardziej senni, zmęczeni. Często nie chce się wstawać z łóżka, szczególnie o poranku, gdy za oknem jest jeszcze ciemno. Brak energii i zapału do pracy, a w głowie czuć chandrę.

Jak widać pogoda za oknem wpływa bardzo niekorzystnie na nasz nastrój. Jesteśmy znacznie bardziej smutni, przybici, mamy mniej cierpliwości i wszystko nas zaczyna denerwować. Zmienia się nasz sposób ubierania się: częściej sięgamy po ciemne stroje w odcieniach czerni i szarości. Mniej rzeczy wywołuje u nas uśmiech na twarzy. Życie staje się takie, jak nasze ubrania – ciemne, szare, nieciekawe. Zmiany zauważalne są także w naszej diecie – zaczynamy zjadać więcej potraw na ciepło, aby rozgrzać swoje ciało. Dania stają się coraz bardziej ciężkie, mięsne i tłuste. Powoli przygotowujemy się do zimy, dlatego też zaczynamy gromadzić dodatkowe ilości tkanki tłuszczowej, która ewolucyjnie przystosowała nas do ochrony przed zimnem oraz jako dodatkowe źródło energii w czasie ewentualnego głodu.

„Myśl mniej. Więcej odczuwaj”

— Rumi

Wiadomo, że w takiej sytuacji dość ciężko jest poprawić sobie humor. Jednak możemy starać się, poszukiwać szczęścia w codziennych sytuacjach i ludziach. Starajmy się to robić. Poprawi to nasz nastrój. Zaczniemy dostrzegać otaczające nas piękno. Chętniej będziemy wychodzić z domu, do parku, lasu, do ludzi. Nie zamkniemy się z depresją sezonową w tak zwanych czterech kątach – sami jak palec i ze swoimi ,,czarnymi” myślami.

Poniżej przedstawiam Wam propozycję tego, za co można podziękować w tym miesiącu i oczywiście kalendarz wdzięczności na listopad 2021 r. do pobrania i uzupełniania każdego dnia. Moją intencją jest, abyś wypełniał go codziennie, systematycznie, wpisując wieczorem lub z samego rana przynajmniej jedną rzecz, za którą jesteś wdzięczny.

A oto propozycje tego, za co możemy być wdzięczni jesienią:

  • za ostatnie, ciepłe promienie Słońca
  • za ciepły wiaterek otulający naszą twarz
  • za piękno natury, kolorowe liście
  • za zapach grzybów i ściółki w lesie
  • za chłodne dni podczas których można przytulić się do ukochanej osoby
  • za jesienny deszcz odżywiający drzewa i krzewy
  • za pyszny obiad przygotowany przez ukochanego
  • za gorącą czekoladę kojącą myśli i poprawiającą humor
  • za rozgrzewającą, wzmacniającą odporność herbatę z imbirem i miodem
  • za uśmiech drugiego człowieka skierowany w naszą stronę
  • za dobre słowo
  • za siłę do wstania nawet o poranku, gdy się nie chce
  • za energię do życia i pracy
  • za wyrozumiałość pracodawcy
  • za dzieci kłócące się od rana, bo przecież najważniejsze jest to, że są przy nas:)
  • za męża/ żonę że pomimo gorszych i lepszych chwil jest przy nas i nas kocha
  • za zdążenie na autobus/tramwaj
  • za budzik, który zadzwonił o właściwej porze
  • i wiele wiele innych rzeczy

„Nie smuć się. Wszystko, co tracisz, powróci do ciebie w innej formie”

— Rumi

Mam na imię Dorota Anna Wąsik. Jestem Biomasażystą & Diet Coachem. Od dawna fascynuje mnie temat zdrowia, zdrowego tryby życia, leczenia za pomocą medycyny tradycyjnej, masażu, terapii tkanek głębokich, diety, podejścia psychologicznego, jak i leczenia przy pomocy medycyny alternatywnej i technik Dalekiego Wschodu. Prowadzę własną działalność Arkadia Zdrowia i jestem z tego dumna. Dziękuję za każdy dzień, kiedy mogę pomóc nie tylko sobie, ale również innym ludziom: fizycznie poprzez masaż, dietę, ruch, jogę, medytację, ale również poprzez zmianę sposobu myślenia o sobie i o świecie. Moje motto: Uwierz w siebie! Pokochaj siebie na nowo!

Daj znać, co o tym myślisz!